top of page

Virtuaalne abiline
Bürokratt

Bürokratt on avaliku sektori asutuste veebilehtedel olevate juturobotite võrgustik, mis võimaldab inimesel asutustelt infot saada ning virtuaalsete assistentide abil nii avalikke kui ka infoteenuseid kasutada.

Mis on Bürokratt täna? 

Bürokratt on riigi loodud digitaalne tehisarul põhinev assistent, mis aitab asutustel pakkuda kaasaegset ja efektiivset klienditeenindust. Tänane Bürokratt pakub asutustele võimalust kasutada suurte keelemudelite (SKM) võimekust, et mõista inimkeelset sisendit ja vastata küsimustele kiiresti, viidatult ning ööpäevaringselt. 

Kellele on Bürokratt?

Bürokratt on mõeldud inimestele, kes tahavad riigiga suhelda. Bürokratt on loodud avaliku sektori asutustele, kes soovivad pakkuda kasutajasõbralikku, tõhusat ja ajakohast klienditeenindust. See vastab nii kohalike omavalitsuste kui ka riigiasutuste vajadustele – sealhulgas infopäringute haldamiseks, korduvate küsimuste automatiseerimiseks ja klienditoe pakkumiseks. 

Bürokrati visioon

Bürokrati visioon on pakkuda inimestele võimalust suhelda riigiga nii lihtsalt nagu sõbraga – loomulikus keeles, igal ajal ja igalt seadmelt. Selle saavutamiseks kujuneb Bürokrati klientidele paigaldatud juturobotitest ühtne võrgustik, mis võimaldab inimestel leida vastuseid, lahendada probleeme ja tarbida digiteenuseid otse vestlusaknast, ilma keerukaid portaale või vorme läbimata. 

​

Visiooni teostamise tulemusena tekib asutustele võimalus liita võrgustikuga virtuaalseid assistente – iseseisvaid ja omavahel koostööd tegevaid tehisaruagente, mis lähtudes inimese soovidest, otsivad vajaliku info ning korraldavad vajalikke tegevusi (nt päringu, taotluse või broneeringu esitamine). Tulevikus suudavad need assistendid pakkuda inimestele sujuvat ja personaalset teenindust.  

Bürokrati teekaart

Mida tehakse 2025. aasta lõpuks?

2025. aasta lõpuks on loodud toimiv alus Bürokrati kui tehisarul põhineva klienditeenindusvõrgustiku laiemaks kasutuselevõtuks. Aasta jooksul viiakse ellu suure keelemudeli (SKM/RAG) juurutus, arendatakse üldteadmuse moodul, luuakse keskne komponent (globaalne klassifitseerija), mille kaudu saab turvalist kanalit pidi erinevate Bürokrattide vahel suhelda. 

Mida tehakse tulevikus?

Alates 2026. aastast liigub Bürokratt suunas, kus igal asutusel või valdkonnal on võimalik kasutada oma personaliseeritud tehisaruagenti, mis töötab ühtse ja koostööl põhineva agendivõrgustiku osana. Keskendutakse Eesti keelele kohandatud SKM-i loomisele, agentide iseseisvale suhtlusvõimele ning andmete turvalisele ja nutikale kasutusele. Eesmärk on muuta avaliku sektori teenused ligipääsetavamaks ja inimesekesksemaks.

Bürokrati teekaart 2025

Mida Bürokratt võimaldab?

Bürokratt on loodud avaliku sektori asutustele, kellel on vajadus pakkuda kaasaegset, järjepidevat ja tõhusat klienditeenindust. See hõlmab nii riigiasutusi, kohalikke omavalitsusi kui ka teisi avaliku sektori organisatsioone, kes tegelevad elanike või ettevõtjate teenindamisega. Bürokratt sobib kasutamiseks kõikjal, kus inimeste küsimustele tuleb vastata kiiresti, selgelt ja suures mahus – olgu selleks teabepäringud, korduvad küsimused, teenuste suunamine või haldusprotsesside tugi. 

Mida teha kui oled Bürokratist huvitatud?

Bürokratt kui tarkvara on tasuta, ent lahenduse majutamine toimub tavapäraselt Riigipilves, millel on igakuine majutus maksab suurusjärgus ~150 €, millele lisanduvad veel suure keelemudeli (SKM) kasutamisest tulenevad kulud. Asutustelt eeldab lahenduse kasutuselevõtt panust sisendandmete kogumisele ja vajadusel korrastamisele. Riigi Infosüsteemi Amet pakub tuge alates esmasest demost kuni toodangusse minekuni. Vaata täpsemat SKM-i juhendit siit.

​

Selleks võta ühendust RIA-ga help@ria.ee

Kellel on Bürokratt?

Bürokratti kasutavad juba mitmed avaliku sektori asutused. Varasemad lahendused, nagu Rasa-põhised juturobotid, toetusid kindlalt etteantud küsimus-vastus treenitud meetodile, mis nõudis asutustelt palju ressurssi. Kuigi need lahendused toimisid rahuldavalt korduvatele küsimustele vastamisel, nõudsid need pidevat käsitsi haldamist ja sisulist täiendamist. 

​

Täna on mitmed asutused liikumas üle suurtele keelemudelitele (SKM), mis suudavad mõista küsimuse semantilist sisu, kasutades asutuse poolt määratud allikatest info leidmist ilma, et peaks eraldi tegelema treenimisega. Esimesena rakendas SKM-lahendust RIA elektroonilise identiteedi osakond (www.id.ee), kus Bürokratt suudab toetada lõppkasutajat reaalsete päringute puhul ilma käsitsi treenimiseta – see tähendab paremaid vastuseid ja vähem käsitsi hooldust. 

Koolitused ja analüüsid

Avasta andmete ja krattide maailma läbi koolituste. Igal aastal tellime kümmekond koolitust ning jooksvalt avaldame nende salvestused koos materjalidega.

bottom of page