©2019 kratt@mkm.ee

Vestluskratt kliendi murede lahendamiseks

Inimeste harjumus saada infot koheselt - kellaajast, nädalapäevast ja kohast sõltumata - on klienditeeninduse valdkonda oluliselt muutnud. Selleks, et muuta info saamine klientide jaoks kiireks, lihtsaks ja ööpäevaringseks, otsustas Telia teha koostööd chatbotte ehk vestluskratte loovaid ja Eestis tehisintellekti arendava startupiga AlphaBlues. Koos loodi chatbot Mia, mis Telia kodulehel sekunditega küsimustele vastuseid jagab.

 

Kratil põhinev lahendus

 

Vestlusrobot Mia on oma olemuselt tehisintellektil põhinev lahendus, mis aitab klientidel küsimustele kiirelt vastuseid saada. See tähendab, et kui klient tuleb Telia kodulehele ja küsib vestluskratilt küsimuse, saab chatbot aru, mida klient tahab ja annab vastuse. Kuna Telia klienditeenindusmaht Eestis on suur ja klientide küsimused tihtipeale sarnased, aitab kratt klienditeenindust oluliselt optimeerida.

 

Tulemus

Tänaseks on Mia vestelnud juba kümnete tuhandete klientidega ja tema võimekus kasvab pidevalt. Mia on arendatud AlphaBluesi enda AlphaAI toote peal mõistma eestikeelset vabateksti. Teiseks on Mia ühendatud Telia klienditeenindajatega ehk et kui Mia vastusega hätta jääb, suunab ta vestluse edasi Telia klienditeenindajale. Üsna pea hakkab Mia vastama inimeste küsimustele ka personaalselt. Ehk et kui küsimus on "kui suur on minu arve", siis Mia palub kliendil end autentida ja annab seejärel täpse vastuse, nt "arve on X eurot". See võimaldab pakkuda koheselt detailset infot ning teha klientide elu veelgi mugavamaks ja kiiremaks.

 

Teostaja

AlphaBlues on Eestis tehisintellekti arendav startup. AlphaBluesi poolt viimase kahe aasta jooksul ehitatud vestluskratte kasutavad kliendisuhtluseks ka mitmed teised suured Eesti ja välisriikide ettevõtted - teiste seas näiteks LHV Pank, Monese, Lattelecom, Tallink, Eesti Statistikaamet jt. Ettevõtte sõnul saab vestluskratte ehitada üsna erinevalt ning Teliale loodud lahenduse puhul lähtuti eeskätt sellest, et see efektiivistaks ettevõtte äriprotsesse ja pakuks klientidele kiiret abi.