
Bürokratt: tutvustus ja teekaart 2021-2022
Teekaart 2021. aastaks
-
Juturoboti arendus ja kasutuselevõtt
Kestvus: august-veebruar 2022
Kaasatud asutused: RIA, MKM, TTJA, PPA, SMIT, Rahvusraamatukogu, RMIT
Eesmärk: Lahendus kasutusel vähemalt kolmes teeninduskeskkonnas.
Kasu: Ööpäevaringne võimalus suhelda riigiga, tänu krattide koosvõimele stressivaba suhtlus asutustega.
-
Arendus
Kestvus: august 2021 - veebruar 2022
I etapp
Reaalajavestluse arendamine ja kasutuselevõtt
II etapp
Juturoboti arendamine ja lisamine
III etapp
Analüütika moodul, avaandmed terviklahenduse LIVE
-
Juurutamine asutustes
+Politsei- ja Piirivalveamet
+Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelvalve Amet
+Eesti Rahvusraamatukogu
-
Jätkuarendused
+Järgmiste asutuste liidestamine
+Kõnetuvastuse ja kõnesünteesi lisamine
+Personaalteenuste arendamine
+Uute suhtluskanalite lisamine
-
Kodaniku pöördumiste klassifitseerija analüüs ja katseprojekt
Kestvus: veebruar - juuli 2021
Kaasatud asutused: MKM, TTJA, RIA, RaRa, PPA, SKA, PRIA jt.
Eesmärk: Valdkondlik klassifitseerija pöördumiste suunamiseks õigetele osapooltele.
Kasu: Pöördumiste automaatne klassifitseerimine ning õigele kratile ja asutusele suunamine teeb kodanikule ning ettevõtjale lihtsaks õige asutuseni jõudmise.
-
Riikliku mobiilirakenduse analüüs ja katseprojekt
Kestvus: veebruar-detsember 2021
Kaasatud asutused: RIA, MKM, PPA, SKA, TTJA, PRIA jt.
Eesmärk: Selgitada kas on vajadus riikliku mobiilirakenduse kui #bürokrati kanali jaoks ning loodud on PoC.
Kasu: Mobiilirakendus annab võimaluse saata kodanikule ning ettevõtjatele personaalseid tõuketeavitusi ja suhelda häälkäsklustega.
-
Nõusolekuteenuse arendamine
Kestvus: kuni november 2021
Kaasatud asutused: RIA, MKM, MTA, RMIT, SOM, TEHIK, SKA, TAI jt.
Eesmärk: Kodaniku nõusolekul anda võimalus küsida tema isikuandmeid avaliku sektori mugavus- ja erasektori teenuste osutamiseks.
Kasu: Isiksustatud teenuste ühendamine läbi #bürokrati
-
CVI
Kestvus: juuni 2021 - september 2021
Kaasatud asutused: MKM
Eesmärk: Luua Bürokrati lugu ja nägu, mis peegeldab digiriigi järgmist suurt arengut.
Kasu: Töövahendid Bürokrati tutvustamiseks, mis loovad selguse digiriigi järgmisest arenguhüppest.
-
Masintõlketehnoloogia ja kõnetuvastuse moodul
Kestvus: märts - detsember 2021
Kaasatud asutused: HTM, EKI, MKM
Eesmärk: Avaliku sektori masintõlketehnoloogia, mis oskab teksti ja kõnet tõlkida eesti ning inglise, vene ja saksa keele vahel.
Kasu: Võõrkeelne elanikkond saab lihtsama juurdepääsu avalikele teenustele, mis omakorda toetab lõimumist ja vähendab tõlkimisele kuluvat aega ning raha.
-
#bürokrati meeskond
Kestvus: jaanuar 2021 - detsember 2021
Kaasatud asutused: MKM, RIA
Programmi elluviimise eest vastutav kratitiim, kes veab bürokrati tehnilist arendust, haldab lahendust, pakub asutustele juurutamisel tuge.
-
Ettevõtetega esimesed katseprojektid
Kestvus: jaanuar 2021 - detsember 2021
Kaasatud asutused: MKM, RIA, PPA, SMIT, Tartu Ülikooli Kliinikum, Tartu Ülikool
Eesmärk: koostöös globaalse ettevõttega avalike teenuste häälepõhiste katseprojektide läbiviimine.
Tulevane kasu: Avalike teenuste kasutamine läbi laialtlevinud virtuaalassistendi (nt Siri).
-
Soomega koostöö
Kestvus: märts 2020 - juuli 2021
Kaasatud asutused: MKM, RIA
Eesmärk: Piiriüleste krattide koostöö kokkuleppimine Soomega.
Tulevane kasu: Piiriüleste avalike teenuste kasutamine läbi krativõrgustiku.
Teekaart 2022. aastaks
-
Realiseeritud asutuse pöördumiste klassifitseerija
Kestvus: detsember 2021 – november 2022
Kaasatud asutused: MKM, RIA, TTJA, Rahvusraamatukogu, PPA ja teised Bürokratti rakendanud asutused
Eesmärk: Valminud ja juurutatud klassifitseerija asutuse pöördumiste, näiteks e-mailide, suunamiseks õigetele osapooltele.
Kasu: Pöördumised suunatakse asutuse siseselt ja üleselt õigele osapoolele edasi, vähendades ajakulu ning parandades klientide rahulolu.
-
Masinõppe taristu
Kestvus: märts 2022 – detsember 2022
Kaasatud asutused: MKM, RIT
Eesmärk: Masinõppe taristu ehk arvutusklastri loomise eesmärk on pakkuda osana riigipilvest kõrgjõudlusega andmetöötluse võimekust Bürokrati projektide elluviimiseks ja mudelite treenimisel.
Kasu: Väheneb mudelite treenimiseks kuluv aeg, teisalt võimaldab treenida paremaid masinõppe mudeleid ja seeläbi parandada avalike teenuste kvaliteeti.
-
Artiklivaramuga liidestamine
Kestvus: november 2022 – märts 2023
Kaasatud asutused: MKM, RIA, Riigikantselei ja teised asutused
Eesmärk: Bürokratt on liidestatud artiklivaramuga.
Kasu: Tagab riigi sõnumite ajakohasuse ja ühtsuse, näiteks kriisiolukordades, üle kõigi kanalite ning keskkondade.
-
Bürokrati liidestamine väliste digikanalitega
Kestvus: 2023 aastal
Kaasatud asutused: MKM, RIA ja teised Bürokratti rakendavad asutused
Eesmärk: Kodanikega suhtlus läbi riigiväliste digikanalite (Skype, Whatsapp, Facebook jt.)
Kasu: Riigiga suhtlemiseks ja kodanike personaalseks teavitamiseks saab krattide abil kasutada alternatiivseid kanaleid.
-
Sõnumiruumide baasarhitektuur
Kestvus: detsember 2021 – oktoober 2022
Kaasatud asutused: MKM, RIA
Eesmärk: Bürokrati realiseerimiseks on vajalik luua sõnumiruumide baasarhitektuur, mis võimaldab vahendada infot erinevate teenuste vahel.
Kasu: Teenuste vaheline suhtlus muutub lihtsamaks, töökindlamaks ja võimaldab pakkuda teenuseid asutuste üleselt.
-
Biomeetria kasutamine isikutuvastuses
Kestvus: november 2022 - veebruar 2023
Kaasatud asutused: RIA, MKM, SIM, PPA, SMIT
Eesmärk: Teadmine, kas ja millistel tingimustel on võimalik biomeetria-põhine isikutuvastus, tuginedes näiteks vikerkestale, veenide mustrile, kõrvakujule, kõnnakule, häälele, sõrmejäljele.
Tulevane kasu: Laiendada autentimisvahendeid ning muuta autentimine kasutajatele mugavamaks.
-
Realiseeritud avalike teenuste kasutamine
Kestvus: detsember 2021 –
Kaasatud asutused: MKM ja Bürokratti juurutavad asutused
Eesmärk: Detailanalüüsid ja esmased arendused #bürokrati põhisteks avalike teenuste kasutamiseks.
Tulevane kasu: #bürokrati kaudu on võimalik kasutada avalikke teenuseid, näiteks taotleda juhiluba, abielluda, töötuna registreerida, saada õigusabi või laenutada raamatut.
-
Kasutajate pöördumiste analüütika moodul
Kestvus: märts 2022 – oktoober 2022
Kaasatud asutused: MKM, RIA
Eesmärk: Pakkuda paremat ülevaadet pöördumiste põhjustest ja pakkuda valdkondade üleselt ülevaadet sagedasematest küsimustest.
Kasu: Parandada klienditeeninduse kvaliteeti ja paremini planeerida strateegilist kommunikatsiooni.
-
Masintõlke arendamine
Kestvus: Jooksev tegevus
Kaasatud asutused: MKM, HTM, EKI, RIA jt
Eesmärk: Toetada masintõlke kvaliteedi kasvu avalike teenuste valdkonnas.
Kasu: Avalikke teenuseid on võimalik kasutada võõrkeelsel elanikkonnal. Seeläbi toetab projekt võõrkeelse elanikkonna lõimumist.
-
Kõnematerjali transkribeerimine kõnetuvastuseks
Kestvus: Jooksev tegevus
Kaasatud asutused: MKM, HTM, EKI, RIA jt
Eesmärk: Kõnetuvastuse kvaliteedi tõus läbi suuremahulisema kõnematerjali kogumise ja märgendamise. Üldkeele kõnetuvastuse parandamine võimaldab seda rakendada nii avalikes kui ka erasektori teenustes, toetab teenuste ligipääsetavuse parandamist, näiteks vaegnägijatele.
-
Realiseeritud kõnesuhtlusel toimiv Bürokratt
Kestvus: 2023 aastal
Kaasatud asutused: MKM, RIA ja teised bürokratti rakendavad asutused
Eesmärk: Tänu kõnesuhtlusele muutub riigiga suhtlemine ja avalike ning infoteenuste kasutamine lihtsamaks ja loomupärasemaks. Lisaks väheneb sõltuvus kasutajate arvutikasutamise oskusest, mistõttu on võimalik riik viia kodanikele lähemale.